TRAMECO S.A.
S.C. Trameco S.A. este lider pe piata de logistica in constructii din vestul tarii, compania fiind specializata pe mai multe sectoare de activitate:
• Transport rutier intern si international de marfuri;
• Mecanizare in constructii;
• Inspectii tehnice auto;
• Reparatii masini si utilaje.
• Demolare mecanizata cu utilaje de mare capacitate.
Predecesoarea firmei Trameco este IUGTC Oradea, infiintata in 1979 pe scheletul vechii sectii de exploatare Statia de Utilaj Greu si Transport Oradea, apartinand intreprinderii IUGTC Cluj, care deservea domeniul constructiilor industriale din judetele Bihor, Satu Mare si Maramures. Baza tehnico-materiala a firmei a fost conceputa ca un atelier central de reparatii generale pentru Ardealul de Nord, cu o supafata de 5,2 ha, dotata cu toate utilitatile, canalizare pluviala, industriala, apa calda, apa industriala si complex de spalare, fiind situata pe Calea Borsului nr. 14/A, unde a ramas pana astazi.
In a doua decada a anilor 1980, firma avea sectii in:
• Bihor: 8 autocoloane cu peste 300 autovehicule, 2 formatii de utilaje cu peste 100 de utilaje grele, un atelier de macara cu peste 70 de macarale si automacarale si un atelier central de reparatii si revizii cu peste 70 de mecanici auto si utilaje;
• Satu Mare: 2 autocoloane cu 70 autovehicule, formatie de utilaje cu aproximativ 40 utilaje si atelier de reparatii;
• Maramures: 3 autocoloane cu peste 100 de autovehicule, 2 formatii de utilaje cu 70 de utilaje si un atelier de reparatii.
IUGTC a contribuit la numeroase constructii importante: Electrocentrala 2 Oradea (CET II), Barajul hidroenergetic din Tileagd, Intreprinderea Mecanica Oradea (IMO), Infratirea Oradea si Fabrica de Zahar, dezvoltarea fabricii Sinteza, dezvoltarea Electrocentralei I, Canalul Dunarea-Bucuresti. De asemenea, a participat la programul de construire a celor 15.000 de apartamente din Bucuresti si la construirea Parlamentului.
La inceputul anilor 1990 sectiile din SM, MM, Sectia Tileagd si Sectia CET II s-au desprins prin privatizare de firma IUGTC, ramanand doar sediul central cu Sectiile de Exploatare si Reparatii Oradea. In 1991, prin noua organigrama, denumirea societatii s-a schimbat, devenind societatea pe actiuni Trameco. Societatea dispunea de un parc auto cu 92 de autovehicule, 35 utilaje de constructii si de 200 de angajati, functionand in aceasta forma de organizare pana in anul 2000, cand S.C. Selina S.R.L. a achizitionat pachetul majoritar de actiuni.
In anul 2000 S.C. Selina S.R.L. Oradea cumpara un pachet de actiuni detinut de catre F.P.S. la TRAMECO S.A si devine actionar majoritar, detinand in prezent 93.39 % din capitalul social al firmei.
Intrarea firmei in Grupul de Firme Selina inseamna transformarea Trameco in principala forta logistica a grupului si, implicit, o crestere spectaculoasa a numarului de utilaje si a dotarilor tehnice.